Prof. Alejandro Perales

Llicenciat amb Grau en Ciències de la Informació per la Universitat Complutense de Madrid.

És professor del Departament de Ciències de la Comunicació I de la Universitat Rei Juan Carlos (Madrid), president de l’Associació d’Usuaris De la Comunicació (AUC) i director general de l’empresa Impacte, Anàlisi d’Imatge i Comunicació.

Dedicat professionalment a la investigació de mercats en el camp de la comunicació, ha desenvolupat la seva activitat en àrees com el màrqueting polític, la imatge corporativa i l’anàlisi de la presència en mitjans d’empreses, institucions i temes.

Ha estat director gerent de Màrqueting de RTVE, sotsdirector general de l’empresa Context, director de la Revista Capital Humà, entre altres càrrecs.

Professor en diferents centres sobre matèries relacionades amb la comunicació en diferents màsters (Universitat Europea de Madrid, Universitat Ramon Llull, ICADE, CESMA, IEDE, TRACOR), desenvolupa també una àmplia tasca com ponent en seminaris, jornades i cursos.

És expert del Comitè Econòmic i Social Europeu (CESSAMENT) en assumptes relacionats amb la societat de la informació, membre del Fòrum de la Governança d’Internet i de l’Observatori de Continguts Televisius i Audiovisuals (OCTA).

Representa el Consell Estatal de Consumidors i Usuaris (CCU) en diferents instàncies com la Comissió de Seguiment del Codi PAOS per a la publicitat d’alimentació dirigida a menors, l’Observatori de la Publicitat, l’Agència de Protecció de Dades, el Fòrum Tècnic de la Televisió Digital, la Comissió de Seguiment del Codi de Regulació de Continguts Televisius, la Comissió Intersectorial Sobre els Drets de Propietat Intel·lectual, la Comissió de Supervisió de Serveis de Tarifació Addicional o el Consell Assessor de RTVE.

Contacte / Web